Miten saan treeni-intoni pysymään vuodesta toiseen?

IMG_0337.jpg

Monet miettivät usein miten motivaation liikkumiseen ja terveellisempiin elämäntapoihin saa pidettyä yllä. Siihen on varmasti monta oikeaa vastausta ja itse uskon vahvasti siihen, että on kohdattava ensin realiteetit. Eli ei riitä, että miettii ainoastaan sitä mihin olen valmis, mitä olen valmis tekemään sen saavuttamiseksi ja kuinka kauan jaksan tsempata. Pitäsi miettiä mihin oikeasti kykenen, mitkä ovat mahdollisuuteni toteuttaa saavutuksia ja miten saisin siitä pysyvän tavan ettei innostus lakkaisi yhtä nopeasti kuin alkoikin.

Puhdas mieli.

Yksi hyvä tapa on aloittaa mielen psyykkaaminen ajoissa tulevaan muutokseen ja elämäntapaan. Siinä kohtaa kannattaa aloittaa valittamisen miettimisestä. Mieti ja keskity arjessasi huomaamaan kuinka paljon valitat sillä on erittäin tärkeää valittaa vähemmän. Jos olemme turhautuneita valmiiksi ympäröivään maailmaan, valitamme helposti kaikesta ja sitä kautta passivoidumme. Tunteet vievät helposti meidät mennessään aallonlailla ja silloin annamme ohjat lannistusten käsiin. Yleisfiilis on suoraan verrannollinen epäonnistumisiin pienissäkin muutoksissa. 

On myös hyvin tärkeää miettiä mikä on tarkoituksesi sille mitä teet. Aina kun suoritamme treeniä, on hyvä muistaa, että jokaisella suorituksella on suurempi tarkoitus kuin se kuinka pieneltä ja merkityksettömältä se sillä hetkellä tuntuukin. Jokaikisellä suorituksella on aina hyötynsä omalle onnistumiselle ja hyvälle ololle.

En ihmettele, että moni sanoo liikkumisen olevan ilmaista terapiaa, mutta uskon että omilla ajatuksilla, valmistautumisella ja itsepsyykkaamisella pystyy vaikuttamaan eniten. Pelkkä väkisin hampaat irvessä salille tai juoksupolulle lähteminen ei vie meitä siihen lopputulokseen, jota haluamme eli siihen mitä tunnemme sisältä päin. Tämä voi pahimmassa tapauksessa laittaa meidät tuntemaan vastenmielisyyttä liikuntaa kohtaan ja siinä kohtaa on jo tapahtunut virhe.

On hienoa huomata, kuinka meidän Herotreeniläisille on nämä asiat iskostuneet päähän ja he ovat aidosti löytäneet oman itsensä, elämäntapansa ja kohdanneet realiteettinsa. Heidän ei tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, jos jokin treeni jää tekemättä tai tulee syötyä sukujuhlissa ohjeiden ohi, koska emme halua että kukaan elämässä seuraa kiveenhakattua kirjaa. Tahdomme vilpittömästi, että ihmiset oppivat ja oivaltavat itse, mistä se oma hyvä olo tulee ja hiljalleen alkaa ylittämään itseään tuntevansa itsensä oman elämänsä sankariksi. Ja näissä asioissa olemme onnistuneet hyvin!

Kesäkunto.

Ihmiset aloittavat keväällä treenaamaan itseään kesäkuntoon, joka onkin hieno asia! Mutta siihen usein liittyy se, että tosissaan treenataankin ja tsempataan ruokavalion suhteen vain ennen kesää ja kesän jälkeen kesällä saatuja kiloja aletaan taas karistamaan. Jos nämä ihmiset saisivat tämän innon ja motivaation ympärivuotiseksi, olisi se ideaalinen tilanne. Tämänkaltaisilla pikadieeteillä ja todella rankoilla treeneillä ei voi elää jatkuvasti. Siksi haluamme, että ihmiset saisivat kauttamme tavaksi pysyvän ja ennenkaikkea käytäntöön mahdollisen ruokavalion sekä innon liikkumiseen, ettei tarvitsisi enää lähteä ”pikadieeteille”. Kaikki tietävät kuinka rankkoja ne voivat olla ja vaikuttaa negatiivisesti vireystilaan, motivaatioon, hormonitoimintaan, arkeen ja etenkin kynnykseen ryhtyä jatkossa panostamaan treeniin ja ruokavalioon. Kesäkunnossa olisikin hieno pysyvä aina ja se todella on mahdollista jokaiselle, jotka ovat valmiita muutoksiin ja uuteen itsetutkiskeluun. Painottaakseni vielä sitä, että kaikesta ei pidä eikä saisikaan luopua, koska totaalikieltäyminen ei motivoi meitä jatkamaan mitään. Meidän pitää välillä saada herkutella, välillä luistaa treeneistä, kunhan perusrunko on kunnossa ja osaamme tehdä parempia valintoja vaikka pikaruokaravintoloissakin! Niistä asioista tulee hyvä olo kun osaa ja voi syödä ja treenata stressittömämmin ja tahdomme jakaa tätä opetusta myös muille.

IMG_0325.jpg
IMG_0327_Fotor.jpg

Ehdit aloittaa vielä pysyvän kesäkunnon, sillä tulevana maanantaina on seuraava starttimme!

Meillä on huikea herojengi kasassa! Jokainen asiakas on pysyvästi meidän mukana treenipäivistä alennusetuihin ja muihin tapahtumiin. Myös materiaalit jäävät ikuisesti asiakkaan nähtäväksi. Meillä on erittäin ammattitaitoinen valmentajaporukka ja loistavat asiakkaat. Yhdessä muodostamme erittäin vahvan ikuisen tiimin, johon nyt taas monilla sadoilla on mahdollisuus lähteä mukaan.

Jokainen herolainen pääsee yhteiseen sekä ryhmäkohtaiseen Facebook-ryhmään. Ryhmässä treeniläiset jakavat upeita ruokakuviaan, treenionnistumisiaan, pettymyksiään, ilojaan ja surujaan, ja on hienoa huomata, kuinka paljon entuudestaan ventovieraat ihmiset tukevat toisiaan tuntemalla yhtenäisyyttä muiden mukana valmennuksessa olevien kanssa.

Meillä on nyt uutuus-valmennuksena Hero Mind, joka sopii kaikille, jotka haluavat lisätä itsetuntemusta ja kokonaisvaltaista hyvinvointia, tarvitsevat rohkeutta itseluottamukseen ja omanarvontunteen kehittämiseen, toivovat lisää ymmärrystä mielen ja kehon keskinäiseen vuorovaikutukseen ja kaipaavat hyvää fiilistä elämään.

Tämän valmennuksen voi ottaa pelkästään tai vaikka treenivalmennuksen kaveriksi tukemaan onnistumisen prosessia.

Kaikki valmennuksemme kestävät 8 viikkoa (paitsi mama valmennukset). Valmennuksen sisältävät ensimmäiselle neljälle viikolle yli 30 ruokareseptiä sekä treeniohjelmat ja neljän viikon jälkeen treenit uudistuvat ja saa alkaa itse muodostamaan ateriakokonaisuuksia. Lisäksi joka viikko tulee  lisäextra-juttuja oppimisen ja motivaation takaamiseksi.

Meillä on niin upea kirjo valmennnuksia jo, joten jokaiselle löytyy varmasti jotain! Jos tunnet, että painoa on kertynyt vuosien aikana enemmänkin tai olet jo iäkkäämpi etkä kykene tekemään rankempia treenejä, on siinä tapauksessa valintasi Hero Life change. Siinä aloitetaan muutokset rauhalliseen tahtiin ja aloitetaan tunnustelemalla kevyillä treeneillä omaa kehoa. Jos haluat treenata kotona tehokkaasti (ja lyhytkestoisesti), on sinulle sopiva Hero Home. Tarvitset vain kahvakuulan näihin treeneihin! Jos mielesi halajaa salin puolelle, on sinulle sopiva Hero Advanced. Advanced on jo salitaustaa omaaville kun Rookiesin voi aloittaa lähes minkä kuntoinen tahansa. Hero Rookiesissa treenataan lihaskuntoa oman kehon painolla ja siirrytään käsipainoihin puolessa välissä matkaa. Meillä on myös kova crossfit-tyyppinen valmennus Hero Power, jossa treenit pystyy tekemään tavallisella kuntosalilla. Hero Body Controlissa harjoitellaan paljon tasapainoa, päällä- ja käsilläseisontaa ja etsitään syviä lihaksia. Tanssinystäville meillä on tarjota Hero Dance, joka sopii kaikentasoisille tanssijoille ja valmentajana ihana koreografimme Riina.

Yogasta innostuneille meiltä löytyy Hero Yoga, jota ohjaa aivan ihana ja sydämmellinen Mallu, jonka ääni saa kenet tahansa rauhoittumaan suorituksiin. Juoksijoille meillä on Hero Run, johon voi osallistua jo paljonkin juossut tai aloitteleva juoksija, valmentajamme aina neuvoo tasonmukaisesti jokaista jäsentämme. Tuleville äideille meillä on myös oma valmennuksensa, Pre Hero Mama sekä synnyttäneille äideille Post Hero Mama, ja niissäkin voi aloittaa treenit jo heti kotiuduttuaan synnytyksestä. Jos haluaa treenata yhdessä ystävänsä, puolisonsa tai vaikka naapurinsa kanssa etenkin nyt keväällä / kesällä ulkona, kannattaa tutustua Hero Partneriin! Mikäli koet, että sinulle riittää pelkkä ruokavalio, meillä on Hero Menu sekä Hero Menu osa 2 (eroten ainoastaan eri resepteillä). Kaikkien valmennusten ruokavaliot ovat ympäristöystävällisiä, puhtaita, maidottomia, gluteenittomia, sokerittomia ja lisäaineettomia ja ennenkaikkea todella herkullisia ja monipuolisia.

Jos sinusta tuntuu, että kaipaat lisää intoa ja voimia elämääsi näin talven lumien sulamisten mukana, lähde mukaan Heroon nyt! Koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa panostamaan itseensä.

Ihanaa kevättä ja Vappua kaikille, muistakaa pitää hymy huulilla ja nauttia tulevista auringonsäteistä täysillä <3

Nanna

 If I can, You can!

If I can, You can!